بازاریابی الکترونیکی (رالف ویلسون)

بازاریابی الکترونیکی (رالف ویلسون)

بازاریابی الکترونیکی همانند هر رشته علمی یا فنی دارای اصول و قوانینی است. دکتر رالف ویلسون از نظریه پردازان این رشته به پنج اصل اشاره می کند:

۱-اصل خیابان بن بست

ایجاد یک پایگاه در شبکه جهانی وب همانند تاسیس یک فروشگاه در یک خیابان بن بست است که خریداران در صورت نیاز مبرم و همچنین شناخت محل به فروشگاه مراجعه خواهند کرد.

۱-اصل بده بستان

قانون یا اصل بده بستان می گوید بازدیدکنندگان و کاربران را با پیشنهاد هدایای رایگان به سایت خود جذب و سپس تلاش کنید چیزهای دیگری را به همراه این هدایا به فروش برسانید.

۳- اصل اعتماد

اگر محصولات ارائه شده در پایگاه اینترنتی دارای تمام ویژگی های جالب برای مشتریان مانند قیمت رقابتی و کیفیت مناسب باشد در این شرایط مهمترین مانع در جهت افزایش سهم بازار می تواند اعتماد و اطمینان مشتریان باشد.

۴- اصل کشش و رانش

قانون چهارم بازاریابی در وب بر این باور است که باید مشتریان را با ارائه مطالب جذاب به سوی خود کشاند و سپس به وسیله پست الکترونیکی اطلاعات مورد نیاز را برای آنها ارسال کرد.

در جهان امروز هزینه جذب مشتری آن هم برای یک بار فروش بسیار بالاست بنابراین شرکت ها برای تکرار فروش نیاز به ارضای خواسته های مشتریان خود دارند. درواقع قانون کشش (کشاندن مشتری) و رانش(راندن اطلاعات به سوی مشتریان) به دنبال انجام این وظیفه خطیر است.

۵- اصل روزنه

شرکت های بزرگ پول،نیروی انسانی،تجهیزات و دیگر منابع مورد نیاز برای پوشش دادن بسیاری از بخش های بازار را دارند،رمز موفقیت شرکت های کوچک یافتن روزنه ها و در واقع نقاطی است که یا شرکت های بزرگ به آنها توجه لازم را نداشته یا اینکه به خوبی پوشش داده نشده اند. برای این منظور باید نسبت به تدوین و اجرای طرح هایی که به طرح های فروش بی همتا مشهورند،اقدام کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *