تست هوش چندگانه گاردنر
پرسش 1: به کتاب و کتابخوانی علاقه دارم.
پرسش 2: می توانم به سرعت و آسانی اعداد را در ذهنم حساب کنم.
پرسش 3: وقتی چشمانم را می بندم می توانم تصاویر واضحی را ببینم.
پرسش 4: من به طور منظم حداقل در یک ورزش یا فعالیت های بدنی شرکت دارم.
پرسش 5: افراد اغلب با من مشورت می کنند.
پرسش 6: من معمولاً زمانی را در تنهایی صرف تفکّر، مراقبه و اندیشیدن در مورد سؤالات مهم زندگی می کنم.
پرسش 7: من از صدای دلنشینی برای خواندن برخوردارم.
پرسش 8: من همه انواع حیوانات را دوست دارم.
پرسش 9: قبل از نوشتن یا گفتن یا خواندن کلمات، آن ها را در ذهنم می شنوم.
پرسش 10: در مدرسه از درس هایی چون ریاضیات و علوم لذّت می برم.
پرسش 11: من نسبت به رنگ ها علاقمند و حساسم.
پرسش 12: خیلی مشکل است که برای مدت طولانی آرام در جایی بنشینم.
پرسش 13: ورزش های گروهی را بیشتر از ورزش های انفرادی ترجیح می دهم.
پرسش 14: در جلساتی که به رشد و آگاهی های فردی ام افزوده می شود شرکت می کنم.
پرسش 15: آهنگ های ناموزون و سازهای خارج از ریتم را تشخیص می دهم.
پرسش 16: دوست دارم چیزهایی را سازمان بندی یا مرتب کنم.
پرسش 17: گوش کردن به رادیو و نوار صوتی بیشتر از تلویزیون یا فیلم به من آموزش می دهد.
پرسش 18: از بازي های منطقی، معماها و سایر بازی های فکری (از قبیل شطرنج) لذّت می برم.
پرسش 19: اغلب برای ضبط محیط اطرافم (در صورت امکان) از دوربین فیلم برداری استفاده می کنم.
پرسش 20: به کارهایی که با دست انجام می شود مانند دوختن، بافتن، نجاری، مدل سازی و حکّاکی علاقمندم.
پرسش 21: وقتی مشکل دارم ترجیح می دهم از کسی کمک بگیرم تا اینکه تنهایی روی آن کار کنم.
پرسش 22: قادرم با شکست ها و مشکلاتم با حالتی انعطاف پذیر مواجه شوم.
پرسش 23: اغلب به موزیک هایی از رادیو یا ضبط صوت یا سی دی و غیره گوش می دهم.
پرسش 24: من از طبیعت لذّت می برم.
پرسش 25: من از بازی با کلمات مانند جدول کلمات متقاطع، جملات درهم ریخته یا اسم رمزها لذّت می برم.
پرسش 26: دوست دارم آزمایش هایی (اگر...آنگاه) ترتیب دهم، (مثلاً اگر به گیاهانم دوبرابر کود دهم چه اتفاقی می افتد؟).
پرسش 27: من از معماهای دیداری مانند پازل ها و تصاویر سه بعدی لذّت می برم.
پرسش 28: بهترین افکار وقتی به سراغ من می آیند که مشغول یک فعالیت جسمی (از قبیل پیاده روی، دو، شنا و ...) هستم.
پرسش 29: من حداقل سه دوست نزدیک و صمیمی دارم.
پرسش 30: یک سرگرمی یا مشغولیت و فعالیت ویژه ای دارم که به تنهایی انجام می دهم.
پرسش 31: یکی از آلات موسیقی را می نوازم.
پرسش 32: من کلکسیونی از قبیل سنگ ها، صدف ها، برگ ها، حشرات، تمبر، کارت های ورزشی ... را جمع می کنم.
پرسش 33: من اغراق های زبانی، ایهام، آهنگ های بی معنی و کلمات دوپهلو را دوست دارم.
پرسش 34: من در جستجوی الگوها، توالی یا نظم و سازمان چیزها هستم.
پرسش 35: در خواب رؤیاهای روشنی می بینم.
پرسش 36: اغلب دوست دارم اوقات فراغت خود را بیرون خانه سپری کنم.
پرسش 37: من از سرگرمی های جمعی مانند منچ بیشتر از سرگرمی های فردی مانند بازی های رایانه ای خوشم می آید.
پرسش 38: اهداف ویژه ای در زندگی دارم که مرتب به آن ها فکر کنم.
پرسش 39: زندگی من بدون موسیقی بسیار یکنواخت و بی هیجان خواهد بود.
پرسش 40: من مرتباً گزارش تغییرات هوایی را کنترل می کنم.
پرسش 41: دروس ادبیات و اجتماعی از ریاضی و علوم برایم آسان تر هستند.
پرسش 42: درباره چگونگی کارکرد چیزها علاقمندم و در مورد پیشرفت های علمی و کشفیات جدید علم خود را به روز نگه می دارم.
پرسش 43: معمولاً قادرم مسیر در یک محل ناآشنا پیدا کنم.
پرسش 44: هنگام صحبت تمایل دارم دست های خود را تکان دهم و از ژست ها و زبان بدن (مانند تغییر چهره) استفاده کنم.
پرسش 45: از آموزش دادن دانسته هایم به دیگران لذّت می برم.
پرسش 46: من از طریق عکس العمل دیگران، دیدگاه واقع بینانه ای نسبت به نقاط قوت و ضعف خود دارم.
پرسش 47: اغلب در طی روز مدام یک آهنگ در ذهنم اجرا می شود.
پرسش 48: تفاوت های موجود میان انواع درختان، سنگ ها، پرندگان یا سایر گیاهان و جانوران را به خوبی بیان می کنم.
پرسش 49: وقتی در ماشین هستم دوست دارم علائم و تابلوهای تبلیغاتی را بخوانم و به آنها بیشتر از مناظر اطراف توجه کنم.
پرسش 50: باور دارم تقریباً برای هر چیزی یک تفسیر منطقی وجود دارد.
پرسش 51: من طراحی را دوست دارم و من اغلب طراحی می کنم.
پرسش 52: من نیاز دارم چیزها را لمس کرده یا نگه دارم تا بتوانم بیشتر درباره آنها یاد بگیرم.
پرسش 53: فکر می کنم قدرت رهبری خوبی دارم و اطرافیان و دوستانم نیز این موضوع را قبول دارند.
پرسش 54: من ترجیح می دهم تعطیلات آخر هفته را در یک اتاق یا مکان خلوت سپری کنم تا اینکه در یک جای عمومی و شلوغ باشم.
پرسش 55: با استفاده از یک ابزار موسیقی ساده به راحتی می توانم اوقات فراغت خود را سپری کنم.
پرسش 56: من از ماهیگیری، باغبانی، کاشتن گیاهان و آشپزی لذّت می برم.
پرسش 57: اغلب در مکالماتم به چیزهایی اشاره می کنم که قبلاً خوانده یا شنیده ام.
پرسش 58: من می توانم به صورت واضح به مفاهیم غیرملموس، انتزاعی و خیالی فکر کنم.
پرسش 59: جغرافیا از ریاضی برایم آسان تر است.
پرسش 60: من از بازی های پرهیجان (از قبیل پینت بال و رانندگی پرهیجان) لذّت می برم.
پرسش 61: من در میان جمع احساس راحتی می کنم.
پرسش 62: من با اراده و مستقل هستم.
پرسش 63: آهنگ های بسیاری از آوازها یا قطعات موسیقی را می دانم.
پرسش 64: از مشاهده رویدادهای طبیعی (مانند ستاره ها، ماه، جزر و مد) لذّت برده و دوست دارم جزئیات اطّلاعات درباره آنها را به دست آورم.
پرسش 65: اغلب اطرافیانم معنی کلمات را از من می پرسند.
پرسش 66: به کشف عیوب منطقی کارهایی که مردم در خانه و محل کار خود انجام می دهند یا در مورد آنها صحبت می کنند، علاقه دارم.
پرسش 67: می توانم تصور کنم (از نگاه یک پرنده)، اجسام از بالا چگونه به نظر می رسند.
پرسش 68: من از نظر جسمی و اندازه اندام های بدنی کاملاً متناسبم.
پرسش 69: من در فعالیت های مدرسه، مسجد، همسایگان و فعالیت های اجتماعی شرکت می کنم.
پرسش 70: من یک دفتر خاطرات روزانه دارم تا اتّفاقات زندگی ام را یادداشت کنم.
پرسش 71: اگر یک قطعه موزیک را یک یا دوبار بشنوم می توانم به آسانی آن را تکرار کنم.
پرسش 72: دوست دارم کتاب ها یا مجلاّتی را بخوانم یا برنامه های تلویزیونی را ببینم که به طبیعت مربوط می شود.
پرسش 73: اخیراً چیزی نوشته ام که به آن افتخار می کنم.
پرسش 74: وقتی چیزی به روش خاصی اندازه گیری، طبقه بندی، تجزیه یا کمیت گذاری می شود احساس خوبی دارم.
پرسش 75: من ترجیح می دهم کتاب، مجلاّت و روزنامه هایی را بخوانم که تصاویر زیادی دارند.
پرسش 76: براي یادگیری مهارت های جدید نیاز دارم تا تمرین انجام دهم، به جای اینکه درباره آن بخوانم یا فیلمی را تماشا کنم.
پرسش 77: من ترجیح می دهم شب تعطیل را در یک میهمانی بگذرانم تا تنها در خانه بمانم.
پرسش 78: من ترجیح می دهم یک شغل مستقل داشته باشم تا براي دیگران کار کنم.
پرسش 79: اغلب هنگام کار کردن آواز می خوانم یا زمزمه می کنم یا ضربه می زنم.
پرسش 80: در تعطیلات خود ترجیح می دهم به مکان های طبیعی مانند پارک یا جنگل بروم تا به یک هتل مجلّل و پر رفت و آمد.
جهت مشاهده نتیجه آزمون، لطفا اطلاعات زیر را بطور دقیق وارد نمایید:
تست هوش گاردنر چیست؟
تست هوش گاردنر بر اساس نظریه هوشهای چندگانه طراحی شده است که توسط هاوارد گاردنر، روانشناس آمریکایی، ارائه شد. گاردنر معتقد است که هوش تنها به توانایی ریاضی و زبانی محدود نمیشود، بلکه انسانها دارای انواع مختلفی از هوش هستند. او 8 نوع هوش اصلی را معرفی کرد که هر کدام از آنها به فعالیتها و مهارتهای مختلف مرتبط هستند. هدف از این نظریه، ارائه دیدگاهی جامعتر از هوش و تواناییهای انسانی است.
چرا باید تست هوش گاردنر را انجام دهیم؟
- شناخت بهتر تواناییها: انجام این تست به شما کمک میکند تا درک بهتری از انواع هوشهای خود پیدا کنید و بدانید که در چه زمینههایی قویتر هستید.
- تعیین مسیر تحصیلی و شغلی: با شناخت هوشهای غالب خود، میتوانید رشته تحصیلی و شغلی متناسب با استعدادهای خود را انتخاب کنید.
- رشد شخصی و حرفهای: این تست به شما امکان میدهد تا روی تواناییهای مختلف خود کار کنید و در زمینههایی که نیاز به بهبود دارند، پیشرفت کنید.
- افزایش اعتماد به نفس: با شناخت نقاط قوت خود در زمینههای مختلف، میتوانید اعتماد به نفس بیشتری در انجام فعالیتهای مرتبط پیدا کنید.
تست هوش گاردنر چه چیزهایی را میسنجد؟
تست هوش گاردنر انواع مختلفی از هوشها را ارزیابی میکند، که شامل موارد زیر است:
- هوش زبانی: توانایی در استفاده از زبان برای نوشتن، صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن.
- هوش منطقی-ریاضی: توانایی در حل مسائل ریاضی و منطقی و درک مفاهیم علمی.
- هوش فضایی: توانایی در تجسم اشیاء و فرمها و درک روابط فضایی.
- هوش بدنی-جنبشی: توانایی در استفاده از بدن برای انجام فعالیتهای فیزیکی و مهارتی.
- هوش موسیقیایی: توانایی در درک و خلق موسیقی و صداها.
- هوش میانفردی: توانایی در ارتباط برقرار کردن و همدلی با دیگران.
- هوش درونفردی: توانایی در شناخت و درک احساسات، افکار و انگیزههای خود.
- هوش طبیعتگرا: توانایی در درک و تعامل با محیط طبیعی و موجودات زنده.
ویژگیهای تست هوش گاردنر
- چندبعدی: این تست به جای تمرکز بر یک جنبه خاص از هوش، به تمامی جنبههای مختلف هوش انسانی توجه دارد.
- فردمحور: نتایج تست به هر فرد تحلیل خاصی از تواناییها و استعدادهای او ارائه میدهد.
- قابل تطبیق: نتایج تست را میتوان به صورت عملی در انتخاب مسیر تحصیلی، شغلی و زندگی به کار برد.
کاربردهای تست هوش گاردنر
- مشاوره تحصیلی: برای کمک به دانشآموزان در انتخاب رشته تحصیلی بر اساس نقاط قوت هوشی آنها.
- مشاوره شغلی: برای انتخاب شغل مناسب که با هوشهای غالب فرد همخوانی دارد.
- آموزش: این تست میتواند به معلمان و مربیان کمک کند تا با روشهای مناسبتر، یادگیری دانشآموزان را تقویت کنند.
- رشد فردی: افراد میتوانند با شناخت هوشهای خود، در زمینههای مختلف پیشرفت کنند و مهارتهای جدیدی کسب کنند.
تست هوش گاردنر برای چه کسانی مناسب است؟
- دانشآموزان و دانشجویان: برای کمک به شناخت نقاط قوت و انتخاب رشته و حرفه.
- کارمندان و شاغلان: برای بهبود مهارتها و توسعه مسیر شغلی.
- معلمان و مشاوران: به عنوان ابزاری برای راهنمایی بهتر دانشآموزان و مشاورهگیران.
- والدین: برای درک بهتر استعدادها و نیازهای فرزندان خود.
نتیجهگیری
تست هوش گاردنر ابزار مفیدی است که به افراد کمک میکند تا با درک دقیقتری از هوشهای چندگانه، تواناییها و استعدادهای خود را بشناسند و مسیر تحصیلی، شغلی و زندگی خود را با توجه به این شناخت بهتر هدایت کنند.